Re: Przemyslenia na temat Harinama Sankirtana
: 14 kwie 2015, 18:40
TA WIBRACJA ZOSTAŁA SPROWADZONA ZE ŚWIATA DUCHOWEGO.
Śrila Prabhupada, Adi-lila 7.74, część objaśnienia.
Takie sporne nastawienie jest przeciwne zasadom wedyjskim, i osobie, która je przyjmuje, bardzo trudno jest zrozumieć, że święte imię Krsny jest tak dobre jak Sam Krsna. Ponieważ Krsna i Jego święte imię są tożsami, święte imię jest wiecznie czyste i ponad materialnym zanieczyszczeniem. Jest ono Najwyższą Osobą Boga w postaci transcendentalnej wibracji. Święte imię jest całkowicie różne od dźwięku materialnego, jak potwierdził to Narottama dasa Thakura. Golokera prema-dhana, hari-nama-sankirtana: transcendentalna wibracja hari-nama-sankirtana została sprowadzona ze świata duchowego. Tak więc chociaż materialiści, którzy poświęcili się eksperymentalnej wiedzy i tak zwanej "metodzie naukowej," nie są w stanie pokładać wiary w intonowanie maha-mantry Hare Krsna, to faktem jest, że jedynie dzięki intonowaniu bez obraz mantry Hare Krsna można uwolnić się od wszelkich subtelnych i zewnętrznych warunków materialnych. Świat duchowy nazywany jest Vaikunthą, co oznacza "bez niepokoju". W świecie materialnym wszystko jest pełne niepokoju (kuntha), podczas gdy w świecie duchowym (Vaikuntha) wszystko jest wolne od niepokoju. Więc ci, których dręczy niepokój, nie są w stanie zrozumieć mantry Hare Krsna, która jest wolna od wszelkiego niepokoju. W obecnym wieku wibrowanie maha-mantry Hare Krsna jest jedynym procesem, który jest na pozycji transcendentalnej, ponad zanieczyszczeniem materialnym. Ponieważ święte imię może wyzwolić uwarunkowaną duszę, powiedziane jest tutaj, że jest ono sarva-mantra-sara, esencją wszystkich hymnów wedyjskich.
Śrila Prabhupada, Adi-lila 7.74, część objaśnienia.
Takie sporne nastawienie jest przeciwne zasadom wedyjskim, i osobie, która je przyjmuje, bardzo trudno jest zrozumieć, że święte imię Krsny jest tak dobre jak Sam Krsna. Ponieważ Krsna i Jego święte imię są tożsami, święte imię jest wiecznie czyste i ponad materialnym zanieczyszczeniem. Jest ono Najwyższą Osobą Boga w postaci transcendentalnej wibracji. Święte imię jest całkowicie różne od dźwięku materialnego, jak potwierdził to Narottama dasa Thakura. Golokera prema-dhana, hari-nama-sankirtana: transcendentalna wibracja hari-nama-sankirtana została sprowadzona ze świata duchowego. Tak więc chociaż materialiści, którzy poświęcili się eksperymentalnej wiedzy i tak zwanej "metodzie naukowej," nie są w stanie pokładać wiary w intonowanie maha-mantry Hare Krsna, to faktem jest, że jedynie dzięki intonowaniu bez obraz mantry Hare Krsna można uwolnić się od wszelkich subtelnych i zewnętrznych warunków materialnych. Świat duchowy nazywany jest Vaikunthą, co oznacza "bez niepokoju". W świecie materialnym wszystko jest pełne niepokoju (kuntha), podczas gdy w świecie duchowym (Vaikuntha) wszystko jest wolne od niepokoju. Więc ci, których dręczy niepokój, nie są w stanie zrozumieć mantry Hare Krsna, która jest wolna od wszelkiego niepokoju. W obecnym wieku wibrowanie maha-mantry Hare Krsna jest jedynym procesem, który jest na pozycji transcendentalnej, ponad zanieczyszczeniem materialnym. Ponieważ święte imię może wyzwolić uwarunkowaną duszę, powiedziane jest tutaj, że jest ono sarva-mantra-sara, esencją wszystkich hymnów wedyjskich.