Strona 53 z 57

Re: Przemyslenia na temat Harinama Sankirtana

: 14 kwie 2015, 18:40
autor: Martanda Dasa
TA WIBRACJA ZOSTAŁA SPROWADZONA ZE ŚWIATA DUCHOWEGO.

Śrila Prabhupada, Adi-lila 7.74, część objaśnienia.

Takie sporne nastawienie jest przeciwne zasadom wedyjskim, i osobie, która je przyjmuje, bardzo trudno jest zrozumieć, że święte imię Krsny jest tak dobre jak Sam Krsna. Ponieważ Krsna i Jego święte imię są tożsami, święte imię jest wiecznie czyste i ponad materialnym zanieczyszczeniem. Jest ono Najwyższą Osobą Boga w postaci transcendentalnej wibracji. Święte imię jest całkowicie różne od dźwięku materialnego, jak potwierdził to Narottama dasa Thakura. Golokera prema-dhana, hari-nama-sankirtana: transcendentalna wibracja hari-nama-sankirtana została sprowadzona ze świata duchowego. Tak więc chociaż materialiści, którzy poświęcili się eksperymentalnej wiedzy i tak zwanej "metodzie naukowej," nie są w stanie pokładać wiary w intonowanie maha-mantry Hare Krsna, to faktem jest, że jedynie dzięki intonowaniu bez obraz mantry Hare Krsna można uwolnić się od wszelkich subtelnych i zewnętrznych warunków materialnych. Świat duchowy nazywany jest Vaikunthą, co oznacza "bez niepokoju". W świecie materialnym wszystko jest pełne niepokoju (kuntha), podczas gdy w świecie duchowym (Vaikuntha) wszystko jest wolne od niepokoju. Więc ci, których dręczy niepokój, nie są w stanie zrozumieć mantry Hare Krsna, która jest wolna od wszelkiego niepokoju. W obecnym wieku wibrowanie maha-mantry Hare Krsna jest jedynym procesem, który jest na pozycji transcendentalnej, ponad zanieczyszczeniem materialnym. Ponieważ święte imię może wyzwolić uwarunkowaną duszę, powiedziane jest tutaj, że jest ono sarva-mantra-sara, esencją wszystkich hymnów wedyjskich.

Obrazek

Re: Przemyslenia na temat Harinama Sankirtana

: 15 kwie 2015, 21:19
autor: Martanda Dasa
REGULARNIE INTONUJMY MAHA-MANTRĘ.

Śrila Prabhupada, Adi-lila 7.74, dalsza część objaśnienia.

Nazwa, która reprezentuje jakiś przedmiot tego materialnego świata, może podlegać argumentacji i wiedzy eksperymentalnej, lecz w świecie absolutnym imię i jego właściciel, sława i sławny, są tożsame, i podobnie, cechy, rozrywki i wszystko inne odnoszące się do Absolutu również jest absolutne. Chociaż Mayavadi wyznają monizm, czynią różnicę pomiędzy świętym imieniem Najwyższego Pana a Samym Panem. Za tę obrazę namaparadha stopniowo ześlizgują się ze swej wzniosłej pozycji brahma-jnana, jak potwierdza to Śrimad-Bhagavatam (Bhag. 10.2.32):

aruhya krcchrena param padam tatah
patanty adho 'nadrta-yusmad-anghrayah

Chociaż dzięki srogim wyrzeczeniom wznoszą się na egzaltowaną pozycję brahma-jnana, niemniej jednak upadają z powodu niedoskonałej wiedzy o Absolutnej Prawdzie. Chociaż twierdzą, że rozumieją mantrę wedyjską, sarvam khalv idam brahma ("wszystko jest brahmanem "), to nie są w stanie zrozumieć, że brahmanem jest również święte imię. Od tej błędnej koncepcji mogą jednakże uwolnić się, jeśli będą regularnie intonować maha-mantrę. Jeśli ktoś nie przyjmie właściwego schronienia świętego imienia, nie może wyzwolić się ze stanu, w którym popełnia się obrazy intonując święte imię.


Obrazek

Re: Przemyslenia na temat Harinama Sankirtana

: 16 kwie 2015, 15:58
autor: Martanda Dasa
ESENCJA WSZELKIEJ WIEDZY WEDYJSKIEJ.

Śrila Prabhupada, Cc. Adi-lila 7.76, część objaśnienia

Dla postępu w życiu duchowym, śastry polecają medytację w Satya-yudze, ofiarę dla zadowolenia Pana Visnu w Treta-yudze, a w Dvapara-yudze okazałe wielbienie Pana w świątyni. Lecz postęp duchowy w wieku Kali można uczynić jedynie poprzez intonowanie świętego imienia Pana. Potwierdzają to różne pisma święte. Śrimad-Bhagavatam wielokrotnie wspomina o tym fakcie. W Canto Dwunastym powiedziane jest, kirtanad eva krsnasya mukta-sangah param vrajet: Wiek Kali cechuje wiele wad, gdyż ludzie podlegają wielu niedolom, jednakże w wieku tym istnieje jedno wielkie błogosławieństwo - po prostu dzięki intonowaniu mantry Hare Krsna można uwolnić się z wszelkiego materialnego zanieczyszczenia i w ten sposób wznieść się do świata duchowego. Narada-pancaratra również chwali maha-mantrę Hare Krsna w ten sposób:

trayo vedah sad-angani chandamsi vividhah surah
sarvam astaksarantahstham yac canyad api van-mayam
sarva-vedanta-sararthah samsararnava-taranah

"Esencja wszelkiej wiedzy wedyjskiej - obejmująca trzy rodzaje czynności wedyjskich [karma-kandę, jnana-kandę i upasana-kandę], chandah, czyli hymny wedyjskie, i procesy zadowalania półbogów - zawiera się w ośmiu sylabach Hare Krsna, Hare Krsna. Taka jest rzeczywistość całej Vedanty.


Obrazek

Re: Przemyslenia na temat Harinama Sankirtana

: 19 kwie 2015, 15:40
autor: Martanda Dasa
PO PROSTU ZA PROSTE.

Śrila Prabhupada, Cc. Adi-lila 7.76, dalsza część objaśnienia

Podobnie, Kalisantarana Upanisad oznajmia: "Hare Krsna, Hare Krsna, Krsna Krsna, Hare Hare / Hare Rama, Hare Rama, Rama Rama, Hare Hare – tych szesnaście imion zbudowanych z trzydziestu dwóch sylab jest jedynym środkiem przeciwdziałania złym efektom Kali-yugi. Z wszystkich Ved wynika, że nie ma innego sposobu pokonania oceanu niewiedzy poza intonowaniem świętego imienia." Podobnie, pisząc komentarz do Mundaka Upanisadu, Śri Madhvacarya powiedział:

dvapariyair janair visnuh pancaratraiś ca kevalam
kalau tu nama-matrena pujyate bhagavan harih

"W Dvapara-yudze można było zadowolić Krsnę czy Visnu jedynie poprzez bogate wielbienie Go zgodnie z systemem Pancaratriki, lecz w wieku Kali można zadowolić i wielbić Najwyższą Osobę Boga Hari po prostu poprzez intonowanie świętego imienia."


Obrazek

Harinamy w Wałbrzychu

: 20 kwie 2015, 10:52
autor: giridhari syam das
Hare Kryszna.
Dziękuję Martanda Prabhu za inspirację i te wspaniałe cytaty z pism.

Poniżej zamieszczam link do tematu gdzie podaję informacje o organizowanych przez nas harinamach.
Zapraszam serdecznie wszystkich do osobistego udziału lub innej formy zaangażowania.

http://forum.nama-hatta.pl/viewtopic.ph ... 315#p28665

Wasz Sługa Giridhari Syam Das

Re: Przemyslenia na temat Harinama Sankirtana

: 20 kwie 2015, 15:13
autor: Martanda Dasa
Drogi Giridhari Śyam Prabhu!

Wiem, wiem o Twoich poczynaniach drogi Prabhu.
Życzę Ci samych sukcesów w Twych szczerych wysiłkach.
Łapię Cię za Twoje stopy i umieszczam kurz z Twoich
lotosowych stóp na mojej pustej głowie.
Będę w Polsce niedługo i być może Cię odwiedzę tylko
po to, aby razem pośpiewać Hare Kryszna dla samooczyszczenia
i dla korzyści innych.
Chciałbym Cię mocno uściskać i osobiście podziękować.

Kłaniam się nisko. Jak najniżej.
Twój sługa.
Martanda Dasa

Obrazek

Re: Przemyslenia na temat Harinama Sankirtana

: 22 kwie 2015, 17:29
autor: Martanda Dasa
ODNÓW SWÓJ TRANSCENDENTALNY ZWIĄZEK.

Śrila Prabhupada, Cc Adi-lila 7.76, dalsza część objaśnienia

W swej Bhakti-sandarbhie (werset 284) Śrila Jiva Gosvami mocno podkreśla intonowanie świętego imienia Pana w ten sposób:

nanu bhagavan-namatmaka eva mantrah; tatra viśesena namah-śabdady-
alankrtah śri-bhagavata śrimad-rsibhiś cahita-śakti-viśesah, śri-bhagavata
samam atma-sambandha-viśesa-pratipadakaś ca tatra kevalani śri-bhagavan-
namany api nirapeksany eva parama-purusartha-phala-paryanta-dana-
samarthani tato mantresu namato'py adhika-samarthye labdhe katham
diksady-apeksa. ucyate--yady api svarupato nasti, tathapi prayah svabhavato
dehadi-sambandhena kadarya-śilanam viksipta-cittanam jananam tat-
sankocikaranaya śrimad-rsi-prabhrtibhir atrarcana-marge kvacit kvacit kacit
kacin maryada sthapitasti

Śrila Jiva Gosvami oznajmia, że istotą wszelkich mantr wedyjskich jest intonowanie świętego imienia Pana. Każda mantra rozpoczyna się od przedrostka nama om i ostatecznie zwraca się do Najwyższej Osoby Boga przez użycie Jego imienia. Dzięki najwyższej woli Pana każda mantra intonowana przez wielkich mędrców takich jak Narada Muni i inni rsi posiada szczególną moc. Intonowanie świętego imienia Pana natychmiast odnawia transcendentalny związek żywej istoty z Najwyższym Panem.


Obrazek

Re: Przemyslenia na temat Harinama Sankirtana

: 26 kwie 2015, 17:42
autor: giridhari syam das
Martanda Dasa pisze:Drogi Giridhari Śyam Prabhu!

Wiem, wiem o Twoich poczynaniach drogi Prabhu.
Życzę Ci samych sukcesów w Twych szczerych wysiłkach.
Łapię Cię za Twoje stopy i umieszczam kurz z Twoich
lotosowych stóp na mojej pustej głowie.
Będę w Polsce niedługo i być może Cię odwiedzę tylko
po to, aby razem pośpiewać Hare Kryszna dla samooczyszczenia
i dla korzyści innych.
Chciałbym Cię mocno uściskać i osobiście podziękować.

Kłaniam się nisko. Jak najniżej.
Twój sługa.
Martanda Dasa
Dziękuję za błogosławieństwa.
Jednocześnie przekazuję Twoje słodkie wyrazy szacunku , którymi mnie zalałeś , stopą mojego mistrza duchowego Śrila Indradyumnie maharadżowi , który mnie ożywia do działania.
Cieszę się , że osobiście chcesz nas wspomóc Swoją obecnością na ulicy.
Po cichu liczyłem , pisząc poprzedniego posta , że kiedyś razem wyjdziemy na harinam , ale nie sądziłem w najskrytszych marzeniach , że może to nastąpić już niedługo.

Czy już wiesz kiedy przyjedziesz ?

Załączam link do zaproszenia na kolejny harinam w Wałbrzychu :
http://forum.nama-hatta.pl/viewtopic.ph ... 842#p28695

Proszę o modlitwę za nas.
Twój sługa
Giridhari Syam Das

Re: Przemyslenia na temat Harinama Sankirtana

: 03 maja 2015, 09:29
autor: Martanda Dasa
INTONOWANIE ŚWIĘTEGO IMIENIA NIE ZALEŻY OD INICJACJI.

Śrila Prabhupada, Cc Adi-lila 7.76, ostatnia część objaśnienia

Aby intonować święte imię Pana, nie trzeba być uzależnionym od innych parafernaliów, gdyż można otrzymać wszelkie upragnione rezultaty z połączenia się z Najwyższą Osobą Boga. Można by zatem zapytać, dlaczego istnieje potrzeba inicjacji czy dalszych czynności duchowych w służbie oddania dla tego, kto angażuje się w intonowanie świętego imienia Pana. Odpowiedź jest taka, że chociaż jest prawdą, że osoba w pełni angażująca się w intonowanie świętego imienia nie musi polegać na procesie inicjacji, na ogół bhakta ma wiele ohydnych zwyczajów materialnych z powodu materialnego zanieczyszczenia ze swego poprzedniego życia. Aby szybko uwolnić się od wszelkich tych zanieczyszczeń, rzeczą konieczną jest, aby zaangażować się w wielbienie Pana w świątyni. Wielbienie Bóstwa w świątyni jest zasadnicze w celu zredukowania naszej niespokojnej natury, której przyczyną są zanieczyszczenia uwarunkowanego życia. Toteż Narada, w swojej Pancaratriki-vidhi, i inni wielcy mędrcy czasami podkreślali, że skoro uwarunkowana dusza posiada cielesną koncepcję życia, której celem jest przyjemność zmysłowa, w celu ograniczenia tej przyjemności zmysłowej istotne są zasady i przepisy wielbienia Bóstwa w świątyni. Śrila Rupa Gosvami opisał, że święte imię Pana mogą intonować dusze wyzwolone, lecz prawie wszystkie dusze, które musimy inicjować, są uwarunkowane. Polecane jest, aby intonować święte imię Pana bez obraz i zgodnie z regulującymi zasadami, jednakże z powodu swych złych przeszłych nawyków uwarunkowane dusze gwałcą te zasady i przepisy. Tak więc jednocześnie istotne są również regulujące zasady wielbienia Bóstwa.

Obrazek

https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.

: 10 maja 2015, 15:46
autor: giridhari syam das
Obrazek

A ja po raz kolejny pokornie zapraszam wszystkich na harinam sankirtan jagię ( 13.05.2015 Wałbrzych ):
http://forum.nama-hatta.pl/viewtopic.ph ... 822#p28790

kłaniam się nisko i pozdrawiam
Giridhari Syam Das