W tym wieku sannyasa-aśrama jest zabroniony, ponieważ ludzie nie są mocni. Mając na względzie nauczanie, dajemy młodym chłopcom sannyasę, lecz w rzeczywistości doświadczenie wskazuje, że nie są oni gotowi do przyjęcia sannyasy.
To nie szkodzi, jeśli ktoś myśli, że nie jest gotowy do przyjęcia sannyasy. Jeśli czuje silne pobudzenie seksualne, powinien przyjąć aśrama, w którym seks jest dozwolony, mianowicie grhasta-aśrama. Gdy ktoś przekonał się, że jest bardzo słaby na danej pozycji, nie oznacza to, że powinien zaprzestać walki z krokodylem mayi. Należy przyjąć schronienie lotosowych stóp Kryszny. Nie ma potrzeby porzucania walki. Możemy pozostał w takim aśramie, jaki nam odpowiada. Przyjęcie sannyasy nie jest rzeczą istotną. Jeżeli ktoś czuje agitację seksualną, może przyjąć grhastha-aśrama, lecz musi kontynuować walkę. Dla tego kto nie zajmuje pozycji transcendentalnej, sztuczne przyjęcie sannyasy nie jest zbyt wielkim zaszczytem. Jeśli sannyasa nie jest dla nas właściwa, możemy przyjąć grhastha-aśrama i z wielką mocą walczyć z mayą. Nie powinniśmy porzucać walki i odchodzić.
Śrimad Bhagavatam Księga 8 — Wycofanie kosmicznych światów
Rozdział 2 – Kryzys słonia Gajendry
Tekst 30
Sannyasa
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 23 paź 2017, 17:32
Re: Sannyasa
Haribol!
Zapytalem kiedys pewnego wielbiciela czy moge zaczekac az on przyjmie sannyase, zebym mogl zostac jego uczniem. Na to odpowiedzial smiechem i dodal ze on juz zyje jak sannyasin, podrozuje po calym swiecie i naucza swiadomosci krsny z powodzeniem, a jego jedynym sluga jakiego potrzebuje jest w istocie jego zona. Pociagnelismy ten temat dalej i doszlismy do wniosku ze sannyasa jest czyms wewnetrznym. jest to stan wyrzeczenia sie materialnego swiata, czyli poleganie wylacznie na krsnie w sprawach egzystencjalnych. szaty, danda i inne atrybuty sannyasina sa w rzeczywistosci tylko symboliczne i kazdy moze je przybrac. prawdziwego sannyasina nalezy poznawac po sercu. nie szata zdobi czlowieka, ni slowa, tylko czyny.
Zapytalem kiedys pewnego wielbiciela czy moge zaczekac az on przyjmie sannyase, zebym mogl zostac jego uczniem. Na to odpowiedzial smiechem i dodal ze on juz zyje jak sannyasin, podrozuje po calym swiecie i naucza swiadomosci krsny z powodzeniem, a jego jedynym sluga jakiego potrzebuje jest w istocie jego zona. Pociagnelismy ten temat dalej i doszlismy do wniosku ze sannyasa jest czyms wewnetrznym. jest to stan wyrzeczenia sie materialnego swiata, czyli poleganie wylacznie na krsnie w sprawach egzystencjalnych. szaty, danda i inne atrybuty sannyasina sa w rzeczywistosci tylko symboliczne i kazdy moze je przybrac. prawdziwego sannyasina nalezy poznawac po sercu. nie szata zdobi czlowieka, ni slowa, tylko czyny.
Re: Sannyasa
Dla potwierdzenia tego co napisałeś Prabhu.
Śrila Prabhupada
Srimad-Bhagavatam 1.16 24
Styczeń. 20, 1974
Honolulu
"Anyone who has devoted his mind, his body and his speeches for the service of the Lord, he is sannyāsī. Sannyāsī does not mean simply changing the dress and thinking otherwise. No. Sannyāsī, anyone, it does not matter whether the dress is changed or not, if one is fully engaged by his body, mind and words, sa sannyāsī".
Każdy, kto poświęcił swój umysł, swoje ciało i słowa na służbę dla Pana, jest sannyasinem. Sannyasin nie oznacza po prostu zmiany ubioru i myślenie o czymkolwiek. Nie. Nie ma znaczenia czy zmienisz ubiór czy nie. Jeśli ktoś w pełni zaangażował swoje ciało, umysł i słowa, jest sannyasinem.
Śrila Prabhupada
Srimad-Bhagavatam 1.16 24
Styczeń. 20, 1974
Honolulu
"Anyone who has devoted his mind, his body and his speeches for the service of the Lord, he is sannyāsī. Sannyāsī does not mean simply changing the dress and thinking otherwise. No. Sannyāsī, anyone, it does not matter whether the dress is changed or not, if one is fully engaged by his body, mind and words, sa sannyāsī".
Każdy, kto poświęcił swój umysł, swoje ciało i słowa na służbę dla Pana, jest sannyasinem. Sannyasin nie oznacza po prostu zmiany ubioru i myślenie o czymkolwiek. Nie. Nie ma znaczenia czy zmienisz ubiór czy nie. Jeśli ktoś w pełni zaangażował swoje ciało, umysł i słowa, jest sannyasinem.
-
- Posty: 2455
- Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45
Re: Sannyasa
Taka snyasa bez stroju i atrybutów jest bardzo bezpieczna, bo nikt nie rozliczy nas z takiego wyrzeczenia. Jednak trudniej jest przyjąć sanyasę oraz w niej wytrwać.Mathura napisał
Każdy, kto poświęcił swój umysł, swoje ciało i słowa na służbę dla Pana, jest sannyasinem. Sannyasin nie oznacza po prostu zmiany ubioru i myślenie o czymkolwiek. Nie. Nie ma znaczenia czy zmienisz ubiór czy nie. Jeśli ktoś w pełni zaangażował swoje ciało, umysł i słowa, jest sannyasinem.
Śrila Rupa Goswami twierdzi, że jeżeli ktoś nie jest zaangażowany w służbę oddania dla Pana, jego sannyasę należy uważać za phalgu-vairagyę. Znaczy to, że ponieważ nie wie on, jak wykorzystać wszystko w służbie dla Pana, jego wyrzeczenie się świata jest sztuczne.
-
- Posty: 2455
- Rejestracja: 26 lut 2007, 21:45
Re: Sannyasa
Sannyasin Vaisnava nigdy nie przyjmuje zaproszenia od grupy, która uważa, że sannyasini Mayavadi i sannyasini Vaisnava są jednym i tym samym. Innymi słowy, sannyasini Vaisnava wcale nie lubią obcować z sannyasinami Mayavadi, nie mówiąc już o wspólnym jedzeniu. Sannyasini ruchu świadomości Kryszny muszą przestrzegać tej zasady. Jest to instrukcja, której udzielił Śri Caitanya Mahaprabhu, dając przykład własnym zachowaniem.
Caitanya Caritamrita — Madhya-lila
Rozdział 17 – Podróż Pana do Vrindavany
Tekst 103
Caitanya Caritamrita — Madhya-lila
Rozdział 17 – Podróż Pana do Vrindavany
Tekst 103