Ratha Yatra 2010r.

Świątynie Hare Kryszna, ośrodki Nama-Hatta, spotkania
Awatar użytkownika
Anka
Posty: 26
Rejestracja: 11 sty 2007, 12:07

Ratha Yatra 2010r.

Post autor: Anka » 07 maja 2010, 12:22

Drodzy Bhaktowie!

W tym roku załatwienie spraw formalnych z Festiwalem Ratha Yatra zajęło
nam dużo więcej czasu.
Stąd nie było możliwe do tej pory aby podać Wam ostateczną datę naszego
Festiwalu oraz miejsce.
Mamy jednak dla Was bardzo dobrą wiadomość! :-)
Festiwal Ratha Yatra odbędzie się 26 sierpnia(czwartek) na Rynku we
Wrocławiu lub w Oleśnicy(27 km od Wrocławia)

Podajemy 2 miejsca dlatego, że jeszcze 2 tygodnie będziemy czekać na
oficjalną odpowiedz Urzędu Miasta Wrocławia.
Nie zmienia to jednak faktu, że data jest ostateczna.
Mamy nadzieję, że uda Wam się zaplanować swoje obowiązki tak, aby
uczestniczyć w tym wydarzeniu,

Zachęcamy więc Was wszystkich, wielbicieli mieszkających w świątyniach,
wielbicieli nama hatta, sympatyków oraz wszystkich, którzy są życzliwi
temu przedsięwzięciu o aktywne uczestnictwo.
Dla Was służy strona www.rathayatra.pl
Możecie wesprzeć finansowo nasz Festiwal, włączyć się w organizację,
tworzenie atmosfery, użyczyć swojego czasu, czy w końcu przyjechać i
uczestniczyć w samym Festiwalu, ciesząc się towarzystwem innych wielbicieli.
Do listu dołączamy informacje przydatne dla każdego, tak abyście
wiedzieli, jak projekt działa, z kim się skontaktować, jak pomóc.
Od tej chwili ruszają wszystkie przygotowania.
Jednocześnie chcieliśmy nadmienić, że wciąż potrzebujemy osób, które
chciałyby podjąć się pewnych odpowiedzialności, jeśli więc czujecie
inspirację by służyć Panu Jagannathowi i wielbicielom to prosimy o kontakt.

w imieniu koordynatorów
wasz sługa
Rati manjari dasi

Informacja ogólna RATHA YATRA

Naszym pragnieniem jest, aby w ten projekt włączyła się cała społeczność waisznawów w Polsce. Każdy może zaangażować się w służbę dla Pana Jagannatha, Pana Balarama i Subhadry Devi. Jeśli jest coś, co chcielibyście zrobić w ten pomyślny dzień, prosimy o kontakt. Po każdym spotkaniu przekazujemy Wam bieżące informacje w postaci raportów. Mile widziane są wszelkie Wasze sugestie i propozycje. Do dyspozycji jest adres festiwalu ratha_yatra@harinam.pl

Jeśli ktoś z was chce być dołączony do listy meilingowej festiwalu aby otrzymywać wszystkie bieżące informacje prosimy o kontakt z bhn. Anią, pisząc na adres : ratha_yatra@harinam.pl

Jeśli macie jakieś inne pomysły czy komentarze, wyraźcie je na naszym forum lub kontaktując się z którymkolwiek z koordynatorów.

Organizatorzy

Świątynia MTŚK Wrocław ul. Brodzka 157

Prezydent Bernadeta Siwkowska, Premadana dasi

tel 606322319

Strona Festiwalu Ratha Yatra

www.rathayatra.pl

Tu znajdziecie bieżące informacje, artykuły, coś z tradycji, zdjęcia, materiały dla mediów, listę sponsorów


Plan imprezy

Data miejsce


14.30 - 16.30 przejazd wozem festiwalowym wokół Rynku, z przystankami na rozdawanie poczęstunku z wozu, śpiew i taniec

17.30 - 21.00 program artystyczny na scenie oraz poczęstunek wegetariański w namiocie obok sceny

W programie artystycznym między innymi:

Występy grup muzycznych, muzyka Indii wykonywana na tradycyjnych instrumentach

Pokazy tańca indyjskiego

Przemówienia zaproszonych gości

Część muzyczna dla dzieci

Obecnie zastanawiamy się nad szczegółowym programem artystycznym na festiwalowej scenie. Oto jakie propozycje pojawiły się do tej pory:

1. yajna z bhajanem w tle (20 min)

2. Bhajan ok 2 godz w sumie

3. Taniec 20 min (kilka propozycji tańca: Mahavisnupriya Mataji, Iśangri Seva Mataji,

dziewczęta tańczące na festiwalach grupy HARINAM, tancerki ze szkoły tańca)

4. przemowa przedstawiciela ambasady 5 min

5. przemowa przedstawiciela społeczności hinduskiej 5 min

6. prezentacja festiwalu Ratha Yatra - wykład 15 min

7. wystąpienie prezydenta Świątyni Wrocławskiej 5 min

8. coś dla dzieci 15 min

9. koncert tablistów

10. koncert Viryavana Prabhu

Jeśli macie inne pomysły i sugestie, wyraźcie je na tym forum lub kontaktując się z którymkolwiek z koordynatorów.


Struktura

Struktura naszego zespołu została wypracowana na bazie doświadczeń z ubiegłego roku i ma służyć wszystkim dla łatwiejszej komunikacji.

Trisama Prabhu: tadek8@o2.pl , tel. 606650573

* Dep. Kuchni

* Dep. Czystości

* Dep. Transportu

Dominik Prabhu: domo108@yahoo.com

* Ochrona

* Dep. Sceny

* Dep. Logistyki (ustawienie festiwalu na rynku)

Rati Manjari Mataji: rati7@poczta.onet.pl , tel.600975592

* Departament współpracy z władzami:

* Dep. Reklamy i mediów

* Dep. Współpracy ze społecznością hinduską

* Dep. Finansów

* Dep. Sponsorów

* Dep. Artystyczny

Mandakini Mataji: mandakini_ids@yahoo.com , tel. 696028768

* Dep. Opieki nad gośćmi

* Dep. Opieki nad maharajami

* Dep. Bóstw


Dodatkowo

Media (rzecznik prasowy festiwalu)

Tomasz Lewandowicz, Tiksznarupa das

Tel 603936533


Kontakty z artystami

Roma Borucińska, Radhanandini dasi

Tel 516949922


Noclegi

Jolanta Bojarska, Jambavati dasi

Tel.608147643



Współpraca

Festiwal skupia osoby związane z szeroko pojętą kulturą, sztuką i religią Indii.

Tworzymy go na zasadzie wolontariatu, a osoby, czy instytucje, które włączają się w organizację tworzą szeroki wachlarz, są aktywne i twórcze na wielu polach działalności kulturalnej, biznesu, literatury czy działań pro społecznych.

W związku z planowaną imprezą, również w tym roku zapraszamy do współpracy instytucje kulturalne, instytucje związane z kulturą Indii, media, jak również firmy i osoby prywatne.

Festiwal jest organizowany przez członków Międzynarodowego Towarzystwa Świadomości Kryszny oraz społeczność hinduską, przy współpracy Ambasady Indii w Polsce. Towarzystwo w Polsce istnieje ponad 30 lat, posiada swoje ośrodki i świątynie. Jednym z projektów, które zapoczątkowało jest akcja Pożywienie Darem Serca - Food for Life. Członkowie towarzystwa zajmują się szeroko pojętym propagowaniem starożytnych nauk Indii. Warto również wspomnieć o Festiwalu Indii, który istnieje w Polsce od 20 lat, jest on imprezą plenerową odbywająca się w lecie na wybrzeżu polskiego Bałtyku.

Kierujemy również naszą prośbę do instytucji oraz mediów o objęcie patronatem naszego Festiwalu.

Patronują nam Indyjsko - Polskie Stowarzyszenie na Rzecz Kultury - IPCC, Indo Polish Chamber of Commerce and Industry Poland - IPCCI, Stowarzyszenie Polsko Indyjskie we Wrocławiu, Muzeum Etnograficzne we Wrocławiu, Szkoła Brytyjska, Wydawnictwo „Purana”, Wydawnictwo” Radha govinda” oraz „Tygodnik Wrocławski” i Studenckie Radio „Luz”.

Lista patronatów nie jest jeszcze zamknięta.


Finanse

W całości impreza jest finansowana ze środków i dotacji pozyskanych od sponsorów indywidualnych i instytucji. Dla firm, mamy kilka propozycji: logo i nazwa firmy może być umieszczona na wszelkich nośnikach reklamy naszego Festiwalu, banerach oraz ulotkach.

Zapraszamy wszystkich zainteresowanych do włączenia się w tworzenie i organizację tego szczególnego wydarzenia, oraz zachęcamy do wsparcia funduszy festiwalu.

Wpłaty należy kierować na numer konta:

Volkswagen bank

69 2130 0004 2001 0299 8086 0002

Międzynarodowe Towarzystwo Świadomości Kryszny - Świątynia we Wrocławiu

ul. Brodzka 157

54-067 Wrocław


Formy rozliczeń

Festiwal jest rozliczany w formie przychodów i rozchodów.

W celu podniesienia wiarygodności prosimy wszystkich, których w jakiś sposób dotyczy ten temat aby korzystać z dokumentów potwierdzających różne transakcje. Wzory możemy przesłać.

W razie wątpliwości i pytań prosimy o kontakt z

Małgorzata Paluszyńska, Madhuri priti mataji tel 600442785

e mail madhuri@o2.pl


Informacje podatkowe dla darczyńców

1/Osoby fizyczne mogą w swym podatkowym zeznaniu rocznym odliczyć od dochodu - darowizny na cele kultu religijnego - w kwocie nie wyższej niż 6% uzyskanego dochodu.

Wysokość darowizny musi być udokumentowana dowodem wpłaty na rachunek bankowy obdarowanego, a w przypadku darowizny innej niż pieniężna - dokumentem, z którego wynika wartość tej darowizny, oraz oświadczeniem obdarowanego o jej przyjęciu.

2/Osoby prawne mogą odliczyć od dochodu darowizny na cele kultu religijnego do wysokości nie przekraczającej 10% uzyskanego dochodu.

Udokumentowanie darowizny jak w powyższym pkt.1.

3/W przypadku rozliczania podatku dochodowego metodą liniową nie można odliczać darowizn.

Uwaga:

Darczyńca, jeśli nie posiada dowodu ( pocztowego lub bankowego) przekazania darowizny na Ratha Yatrę, nie może jej ująć w swym zeznaniu.

Jeśli przekazuje on kwotę w gotówce „do ręki”, jest bardzo proszony o wypełnienie stosownego pokwitowania.


Wasi słudzy:

Premadhana dasi

Trisama das

Bh. Dominik

Mandakini devi dasi

Rati Manjari dasi

Awatar użytkownika
Anka
Posty: 26
Rejestracja: 11 sty 2007, 12:07

Post autor: Anka » 10 maja 2010, 11:10

Hare Krsna!

Przesyłamy Wam listę departamentów Festiwalu Ratha Yatra, są tam również umieszczone informacje dotyczące planowanego budżetu i deklaracji osób, które chcą zająć się określoną służbą.
Tam gdzie są znaki zapytania czy wolne miejsca, oznacza to, że albo nie jest to potwierdzone na 100 %, albo nikt się nie zgłosił.
Jeśli więc ktoś z Was widziałby siebie w jakimś departamencie, czy jakimś zadaniu, to prosimy o kontakt z osobą odpowiedzialną albo za departament albo za tę część Festiwalu.

Jeśli wkradły się jakieś pomyłki, przepraszamy.

Wbrew pozorom nie ma zbyt wiele czasu na przygotowania, oczywiście są departamenty, które zaczną działać kilka dni przed Festiwalem, ale są i takie, które pracują już teraz.

Jeśli chodzi o budżet to proszę traktujcie wszystkie kwoty jako wyjściowe, jeśli planujemy większy budżet jest to lepsze, ponieważ jest mniejsze ryzyko, że laksmi zabraknie.

Departament reklamy poszukuje osoby ze stałym dostępem do internetu oraz znajomością języka angielskiego!!! oraz tłumaczy na niemiecki, hiszpański, rosyjski.
Zachęcamy również Was abyście pisali o Waszych pomysłach, co można ulepszyć,
np. na stronę www.rathayatra,pl potrzebujemy artykuły, zdjęcia etc.

Wasz sługa
Rati manjari dasi
_____________



Departamenty, budżet ustalony na koniec grudnia 2009r.


Koordynatorzy:

Mandakini dd (dep 7, 8, 9)

Rati Manjari (dep 1, 2, 3, 4, 5, 6)

bh. Dominik (dep 13, 14, 15)

Trisama d (dep 10,11,12)


Szefowie departamentów:

1. Departament współpracy z władzami: 300 zł

- miasto (Rati)

- ambasada (Premadhana m czy nowy prezydent)

- zaproszenia dla Maharajów (Mandakini m)

2. Dep. Reklamy i mediów (Rati Manjari Mataji) 13000 zł

- komunikacja wew. (Ania Mataji i Rati Manjari d, Baladeva p)

- reklama (Rati Manjari d)

- media (Tikszna Rupa p)

- patronat ( Rati manjari d)

- opieka w czasie festiwalu (różne osoby jak ostatnio)

3. Dep. Współpracy ze społecznością hinduską (Amogha p) 1000 zł

- reklama (pomoc Rati manjari d)

- pozyskiwanie sponsorów

- kultywowanie?????

4. Dep. Finansów (Madhuripritti m) 1000 zł

- budżet (Madhuripritti m , bh Adam)

- skarbnik (Śyamananda p)

- raporty (Parananda p i KKarsani m)

- księgowość i rozliczanie (Madhuripriti m)

5. Dep. Sponsorów ???? 1000 zł

- sponsorzy indywidualni (Parananda P i Krsna Karsani m)

- kultywowanie min (Dvarakacyuta p)

- instytucje ????

6. Dep. Artystyczny (Abhaya prada m) 2000 zł

- wizerunek artystyczny całego festiwalu, związ. z reklamą (Rati Manjari d)

- dekoracja festiwalu (Abhaya Prada m)

- propozycje dla gości (gopidaty, Ganga m)

7. Dep. Bóstw (Mandakini m) 1500 zł

- czczenie Bóstw (girlandy Ganga, pomoc Trisama d, Vadanya m)

- prasadam (różne osoby)min Rasana m, Nisanta m…

- przygotowanie wozu (różne osoby) Vadanya m)

- kirtan (Gauranga Avatara P) + woda (Baladeva P)

8. Dep. Opieki nad maharajami (Jambavati m, Vadanya Lila m) 400 zł na osobę

9. Dep. Opieki nad gośćmi

- noclegi, bhaktowie zaangażowani i reszta

- recepcja (Jambavati m) 100 zł

- posiłki

10. Dep. Kuchni (Rasikendra p, Krsna Sambandha p) 7000 zł i 240 euro

- sanepid (Rati manjari d (samochód), przyczepa)

- bhoga (Syamananda p)

- kuchnia, ludzie, sprzęt (pomoc Trisama p, Rasikendra P)

- transport

- organizowanie dystrybucji(Madhava p?)

11. Dep. Transportu

- transport wozu (bh. Dominik, pomoc finansowa w transporcie Gauranga Avatara p) 7000 zł

- transport maharajów????

- pozwolenia, parking, przepustki (Garudasana p)

12. Dep. Czystości bh. Marta? 1000 zł

- sprawy formalne

- rynek

- świątynia (Pancatatva p?)

13. Ochrona (pomoc bh. Dominik) 2000 zł

- ochrona festiwalu

- służba porządkowa

14. Dep. Sceny 6000 zł scena

- program artystyczny (teatr Ganga, pomoc bh. Dominik)

- sprzęt nagłośnieniowy (bh. Dominik)

- formalne

- kontakt z artystami 1000zł

15. Dep. Logistyki (ustawienie festiwalu na rynku) (bh. Dominik)

- namioty (bh. Dominik)

- wóz (bh. Dominik)

- scena (bh. Dominik)


44 800 zł + 240 Euro

ODPOWIEDZ