Słowianie
: 18 kwie 2017, 12:36
Temat Słowian jest obecnie bardzo popularny, a dla nas może być przyczyną radości, gdyż do "wedyjskości" ludzi prowadzi. Jeżeli nie można od razu, to stopniowo dojdziemy, że pierwszą żywą istotą w tym wszechświecie jest Świętowit (Pan Brahma). Ze Świętowita biorą początek wszystkie żywe istoty, ale on jest wtórnym stwórcą, gdyż sam zrodził się z Garbhodakśayi Visnu.
SB 1.3.2
Pełna ekspansja tego purusa leży w wodzie wszechświata, a z jeziora Jego pępka wyrasta łodyga lotosu, zaś z lotosowego kwiatu na szczycie tej łodygi zostaje zamanifestowany Brahma, mistrz wszystkich inżynierów we wszechświecie.
Pierwszym purusa jest Karanodakaśayi Visnu, zwany inaczej Maha-Visnu. Z porów Jego skóry wyemanowała niezliczona ilość wszechświatów. I w każdy z tych wszechświatów purusa wchodzi jako Garbhodakaśayi Visnu. Leży On w połowie wszechświata wypełnionej wodą pochodzącą z Jego ciała. Z pępka Garbhodakaśayi Visnu wykiełkowuje łodyga lotosowego kwiatu. I właśnie ten lotosowy kwiat jest miejscem narodzin Brahmy, ojca wszystkich żywych istot i mistrza wszystkich półbogów-inżynierów zaangażowanych w doskonały plan i funkcjonowanie kosmicznego porządku. W łodydze lotosu znajdujemy czternaście systemów planetarnych. Ziemskie planety usytuowane są w środku. W górnej części łodygi znajdują się inne, lepsze systemy planetarne, spośród których najwyższy system nazywany jest Brahmaloką albo Satyaloką. Poniżej ziemskiego systemu planetarnego istnieje siedem niższych systemów planetarnych zamieszkałych przez asury i inne podobne materialistyczne żywe istoty.
Garbhodakaśayi Visnu jest źródłem ekspansji Ksirodakaśayi Visnu, który jest zbiorową Paramatmą wszystkich żywych istot. Jest On nazywany Hari, i jest On źródłem wszystkich inkarnacji pojawiających się w tym wszechświecie.
Konkludując, purusa-avatara manifestuje się pod trzema postaciami. Pierwszym jest Karanodakaśayi Visnu, który stwarza ogół materialnych składników w łonie mahat-tattvy. Drugą manifestacją jest Garbhodakaśayi, który wchodzi w każdy ze wszechświatów. Trzecią postacią jest Ksirodakaśayi Visnu, który jest Paramatmą każdego materialnego obiektu, zarówno organicznego, jak i nieorganicznego. Kto poznał te trzy pełne ekspansje Osoby Boga, ten zna Boga właściwie, i w ten sposób uwalnia się on od materialnych warunków narodzin, starości, chorób i śmierci3.
SB 1.3.2
Pełna ekspansja tego purusa leży w wodzie wszechświata, a z jeziora Jego pępka wyrasta łodyga lotosu, zaś z lotosowego kwiatu na szczycie tej łodygi zostaje zamanifestowany Brahma, mistrz wszystkich inżynierów we wszechświecie.
Pierwszym purusa jest Karanodakaśayi Visnu, zwany inaczej Maha-Visnu. Z porów Jego skóry wyemanowała niezliczona ilość wszechświatów. I w każdy z tych wszechświatów purusa wchodzi jako Garbhodakaśayi Visnu. Leży On w połowie wszechświata wypełnionej wodą pochodzącą z Jego ciała. Z pępka Garbhodakaśayi Visnu wykiełkowuje łodyga lotosowego kwiatu. I właśnie ten lotosowy kwiat jest miejscem narodzin Brahmy, ojca wszystkich żywych istot i mistrza wszystkich półbogów-inżynierów zaangażowanych w doskonały plan i funkcjonowanie kosmicznego porządku. W łodydze lotosu znajdujemy czternaście systemów planetarnych. Ziemskie planety usytuowane są w środku. W górnej części łodygi znajdują się inne, lepsze systemy planetarne, spośród których najwyższy system nazywany jest Brahmaloką albo Satyaloką. Poniżej ziemskiego systemu planetarnego istnieje siedem niższych systemów planetarnych zamieszkałych przez asury i inne podobne materialistyczne żywe istoty.
Garbhodakaśayi Visnu jest źródłem ekspansji Ksirodakaśayi Visnu, który jest zbiorową Paramatmą wszystkich żywych istot. Jest On nazywany Hari, i jest On źródłem wszystkich inkarnacji pojawiających się w tym wszechświecie.
Konkludując, purusa-avatara manifestuje się pod trzema postaciami. Pierwszym jest Karanodakaśayi Visnu, który stwarza ogół materialnych składników w łonie mahat-tattvy. Drugą manifestacją jest Garbhodakaśayi, który wchodzi w każdy ze wszechświatów. Trzecią postacią jest Ksirodakaśayi Visnu, który jest Paramatmą każdego materialnego obiektu, zarówno organicznego, jak i nieorganicznego. Kto poznał te trzy pełne ekspansje Osoby Boga, ten zna Boga właściwie, i w ten sposób uwalnia się on od materialnych warunków narodzin, starości, chorób i śmierci3.