Tak.Mezamir pisze:Tzn że Asury są tymi złymi?
"Słowo asura odnosi się do osoby, która jest przeciwna służbie oddania dla Najwyższego Osobowego Boga, Wisznu." (zn. Cc Adi 8.12)
"Słowo asura odnosi się do tych, których interesuje zadowalanie zmysłów, szczególnie zaś życie seksualne, do którego czują nadmierny pociąg." (zn. ŚB 4.25.52)
Ahura-mazda (Mądry Pan), lub Asura-mazda odnosi się do dewy Waruny, którego czcicielem był założyciel Zaratustryzmu i wspomniany w negatywny sposób w Rig Wedzie Jarutha (Jarasabhda, Zaratustra), oponent mędrca Wasziszthy, syna Waruny i Mitry, który też był wielbicielem Waruny. Waruna przewodzi 12 Aditjom, synom Aditi, matki półbogów (dewów), którzy na zmianę, co miesiąc powożą słonecznym rydwanem. Słońce, podobnie jak i Waruna jest zwane Asura (od asun rati - "ten kto daje życie i odnawia je"). Ponieważ Waruna jest bardzo potężny i przemierza niebo w powozie słońca zwany jest on maya. Stąd tytuł Asura-maya, lub w języku awestyjskim Ahura-mazda odnosi się zarówno do Waruny, jak i półboga słońca, którego czczenie jest też polecane w pismach Zaratustryzmu. Waruna jest poza tym królem podwodnych asurów, typu Sankhasury, którego zabił Śri Kryszna.Mezamir pisze:To ciekawe,zwłaszcza że:
W języku awestyjskim słowo ahura (odpowiednik indyjskiego asura) oznacza boga
(np. irański Mitra czy Ahura Mazda), a demona określano terminem daeva.
W zaratusztrianizmie to dewy byli źli, natomiast asurowie byli dobrymi bóstwami.
To fakt, że Jaratha-Zaratustra stworzył, zupełnie odchodzący od tradycyjnej filozofii wedyjskiej dualizm, który relegował dewów z ich wzniosłej pozycji, i degradował ich do pozycji asurów zrodzonych z ciemności, ignorując przy tym pozycję Najwyższego Pana, który w wedyjskiej koncepcji jest źródłem obu klas, i zaprzeczając Jego nadrzędnej roli. Nic dziwnego, że był skazany na banicję z Indii i nie był szanowany przez klasę bramińską, na czele z Waszisztą, o przeciwnych poglądach.