Psychologia Wedyjska
-
- Posty: 4936
- Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Psychologia Wedyjska
Kiedy postęp wiedzy jest stosowany w służbie dla Pana, cały proces staje się absolutny. Osoba Boga i Jego transcendentalne imię, sława, chwała itp. Nie są od Niego różne. Dlatego wszyscy mędrcy i bhaktowie Pana zalecili, aby tematyka sztuki, nauki, filozofii, fizyki, chemii, psychologii i wszystkich innych dziedzin wiedzy była całkowicie i wyłącznie stosowana w służbie dla Pana. SB1.5.22
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada
-
- Posty: 4936
- Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Psychologia Wedyjska
Introspekcja i ekstrawersja
Ludzie posiadają dwa rodzaje usposobienia. Jedni są introspektywni, a drudzy są ekstrawaganccy. Tych ekstrawaganckich urzekają zewnętrzne cechy zjawiskowego piękna i nie zagłębiają się oni w istotę całej manifestacji. Są praktycznie w stanie snu jeśli chodzi o introspekcję i dlatego nie są w stanie wyciągnąć żadnej trwałej korzyści z dobra jakim jest to ludzkie ciało. Natomiast osoba, która rozwinęła introspektywność, utrzymuje powagę tak jak morze. W przeciwieństwie do osób ekstrawaganckich, które są spokojne i ciche tylko wtedy gdy śpią, osoby poważne w pełni wykorzystują atut jaki daje im ludzka forma życia. – Blask Bhagavata – tekst 7 zn.
Ludzie posiadają dwa rodzaje usposobienia. Jedni są introspektywni, a drudzy są ekstrawaganccy. Tych ekstrawaganckich urzekają zewnętrzne cechy zjawiskowego piękna i nie zagłębiają się oni w istotę całej manifestacji. Są praktycznie w stanie snu jeśli chodzi o introspekcję i dlatego nie są w stanie wyciągnąć żadnej trwałej korzyści z dobra jakim jest to ludzkie ciało. Natomiast osoba, która rozwinęła introspektywność, utrzymuje powagę tak jak morze. W przeciwieństwie do osób ekstrawaganckich, które są spokojne i ciche tylko wtedy gdy śpią, osoby poważne w pełni wykorzystują atut jaki daje im ludzka forma życia. – Blask Bhagavata – tekst 7 zn.
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada
-
- Posty: 4936
- Rejestracja: 23 lis 2006, 17:43
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Psychologia Wedyjska
Rozdwojenie osobowości
Pytanie: Jakie jest wyjaśnienie rozdwojenia osobowości?
Prabhupada: Właściwie nie ma dwóch osobowości, jest tylko zmiana zdania. Dlatego umysł musi być naprawiony w Krysznie, wtedy nie ma już skrajnej zmiany w umyśle z jednej osobowości na drugą. Zawsze jest tylko jedna osobowość, chodzi o to, że jeśli umysł jest bardzo zaniepokojony, to może się zmienić w skrajny sposób; jeśli taka osoba jest wielbicielem Kryszny to najlepszym lekarstwem jest usiąść bardzo mocno i bardzo głośno śpiewać Hare Kryszna i słuchać o tym, co mówi, tak długo, aż poczuje się jednomyślna i naprawiona przy lotosowych stopach Kryszny. >>> Ref. VedaBase => List do: Mohanananda -- Mayapur 27 luty, 1972
Pytanie: Jakie jest wyjaśnienie rozdwojenia osobowości?
Prabhupada: Właściwie nie ma dwóch osobowości, jest tylko zmiana zdania. Dlatego umysł musi być naprawiony w Krysznie, wtedy nie ma już skrajnej zmiany w umyśle z jednej osobowości na drugą. Zawsze jest tylko jedna osobowość, chodzi o to, że jeśli umysł jest bardzo zaniepokojony, to może się zmienić w skrajny sposób; jeśli taka osoba jest wielbicielem Kryszny to najlepszym lekarstwem jest usiąść bardzo mocno i bardzo głośno śpiewać Hare Kryszna i słuchać o tym, co mówi, tak długo, aż poczuje się jednomyślna i naprawiona przy lotosowych stopach Kryszny. >>> Ref. VedaBase => List do: Mohanananda -- Mayapur 27 luty, 1972
Oszust zajmuje miejsce nauczyciela. Z tego powodu cały świat jest zdegradowany. Możesz oszukiwać innych mówiąc: "Jestem przebrany za wielbiciela", ale jaki jest twój charakter, twoja prawdziwa wartość? To powinno być ocenione. - Śrila Prabhupada